sesiunile iunie-iulie 2019 şi ianuarie-februarie 2020
Proba 1: examen scris, specializarea JURNALISM
sesiunile iunie-iulie 2019 şi ianuarie-februarie 2020
DISCIPLINE FUNDAMENTALE
Introducere în sistemul mass-media
Beciu, Camelia, 2011, Sociologia comunicării și a spaţiului public, Iaşi,
Polirom, cap. „Comunicarea şi spaţiul public” (pp.69-86) şi cap. IV „Mass media
şi noul spaţiu public” (pp. 87-99).
Coman, Mihai, 2007, Introducere în sistemul mass-media, Iaşi, Polirom,
(ediţia a III-a), cap. „Dimensiunea economică a sistemului mass media",
(pp. 43-73), cap. „Efecte ale comunicării de masă", (pp. 149-181).
McNair, Brian, 2007, Introducere în comunicarea politică,
Iasi, Polirom, cap. „Politică, democrație și mass media”; cap. „Partidele și
comunicarea politică: publicitatea”.
Radu, Raluca-Nicoleta, Preoteasa, Manuela, 2012, Economia mass media,
Iași, Polirom, din cap. „Industriile culturale”, (pp. 9 – 51), cap.
„Concurenţă, concentrare, pluralism” (pp. 87-110).
Rieffel, Remy, 2008, Sociologia mass media, Iaşi, Polirom, cap. „Mass media,
opinia publică şi spaţiul public" (pp. 37-57).
Tehnici de colectare a informaţiei (TCI)
Keeble, Richard, 2009, Presa scrisă. O introducere critică, Iaşi,
Polirom, pp. 81-88; 89-97.
Lazăr Mirela, „Metode şi tehnici de colectare a informaţiilor” in Coman Mihai
(coord.), Manual de Jurnalism, Iaşi, Polirom, 2009 (ediţia a
III-a), pp. 22-26; 30-35.
Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, Cap. 1 art.
1, 2; Cap. 2 art. 5, 12, 13, 14; Secțiunea a 2-a art.
15, 17, 18, 19, 20 (PDF atașat, click pe link).
Normele Consiliului Europei privind libertatea de expresie şi de
informare, Monitor/Inf (2003)3 (PDF atașat, click pe link).
Tehnici de redactare (TR)
Coman, Mihai (coord.), 2009, Manual de Jurnalism, Iaşi, Polirom,
(ediţia a III-a), pp. 118-167; 191-251; pp. 613-632 (scriitura pentru mediile
digitale).
Roşca, Luminiţa, 2004, Producţia textului jurnalistic, Iaşi, Polirom, pp.
102-116.
Deontologie
Păun, Mihaela & Radu, Raluca,
2015, „Prezentarea adevărului”, pp. 115-134, în Radu, Raluca
(coord.) Deontologia comunicării publice, Polirom, Iași.
Radu, Raluca, 2015, „Protejarea
vieții private”, pp. 137-150, în Radu, Raluca (coord.) Deontologia
comunicării publice, Polirom, Iași.
Preoteasa, Manuela, 2015, „Conflictul de interese”, pp. 189-204, în
Radu, Raluca (coord.) Deontologia comunicării publice, Polirom,
Iași.
Thiemann, Alina, 2015, „Libertatea de exprimare și informare”, pp. 76-110, în
Radu, Raluca (coord.) Deontologia comunicării publice, Iași,
Polirom.
Dreptul comunicării publice
Libertatea de exprimare şi de informare.
Limitele libertăţii.
Constituţia României
Art. 29 - Libertatea conştiinţei; Art. 30 - Libertatea
de exprimare; Art. 31 - Dreptul la informaţie; Art. 57
- Exercitarea drepturilor şi a libertăţilor; Art. 53 -
Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi; Art. 20
- Tratatele internaţionale privind drepturile
omului.
Protecţia demnităţii umane şi a
dreptului la propria imagine.
Constituţia României, revizuită, Art. 30 -
Libertatea de exprimare.
Noul Cod Civil - art. 70-77 - Respectul vieţii private şi al
demnităţii persoanei umane
Dreptul de autor
Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe,
republicată.
• Domeniul de aplicare al dreptului de autor (art.1);
• Subiectul dreptului de autor (art.2-6) - noțiunea de autor;
prezumţia de autor, anonimatul şi pseudonimul; coautoratul; opera colectivă
• Obiectul dreptului de autor (art.7-9): operele originale;
operele derivate; excepţii de la protecţia legală a dreptului de autor;
• Conţinutul dreptului de autor (art.10-14, art.14 indice 1;
art.14 indice 3; art.14 indice 4; drepturile morale; drepturile
patrimoniale; reproducerea; distribuirea; închirierea; împrumutul;
• Noţiunea de comunicare publică (art.15);
• Durata protecţiei dreptului de autor (art.24-30): momentul
naşterii dreptului de autor; durata protecţiei drepturilor patrimoniale;
• Limitele exercitării dreptului de autor (art.33);
• Operele cinematografice şi alte opere audiovizuale
(art.64-71);
• Operele de artă plastică, de arhitectură şi fotografice
(art.82-87).
Principiul prezentării adevărului. Rectificarea. Dreptul la replică.
Protecţia surselor
Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a
conţinutului audiovizual, pe www.cna.ro, Art.
49-58.
Legea nr. 504/ 2002 a audiovizualului, republicată, Art. 6-8, referitor la
interzicerea cenzurii, protecţia surselor şi a jurnaliştilor.
Protecția surselor jurnalistice - Cazuri
ale Curții Europene a Drepturilor Omului: http://www.echr.coe.int/Documents/FS_Journalistic_sources_RON.pdf
Plasarea
de produse, publicitatea mascată
Legea nr. 504/ 2002 a audiovizualului, republicata, Art.1, Art. 27, Art. 29,
Art. 31.
Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a
conţinutului audiovizual, pe www.cna.ro, Art. 93-100.
DISCIPLINE DE SPECIALITATE
Presa scrisă
Coman, Mihai (coord.),
2009, Manual de jurnalism, Iaşi, Polirom, (ediţia a III-a), pp.
327-366 [Reportajul], pp. 368-392 [Interviul], pp. 397-409, 415-420 [Ancheta],
pp. 437-444 [Portretul]..
Roşca Luminiţa, Surugiu Romina, 2007, Producţia
unei reviste. Strategii editoriale în presa specializată, Editura Universităţii
din Bucureşti, pp. 9-61.
Presa audiovizuală
Radio
Joanescu, Irene, 1999, Radioul
modern, Bucureşti, ALL, cap. ”Este timpul pentru o poveste”, pp. 199 - 226.
Joanescu, Irene, 2009, „Interviul
radio” în Coman, Mihai (coord.), Manual de jurnalism,
Iaşi, Polirom, (ediţia a III-a), pp. 471-484.
Matei, Antonia, 2009,
„Ştirile radio”, în Coman, Mihai (coord.), Manual de
jurnalism, Iaşi, Polirom, (ediţia a III-a), pp. 253-286.
Șimonca, Ovidiu, 2009, „Relatarea şi
pachetul radio” în Coman, Mihai (coord.), Manual de
jurnalism, Iaşi, Polirom, (ediţia a III-a), pp. 530 - 538.
Televiziune
Bignell Jonathan, Orlebar Jeremy, 2009, Manual
practic de televiziune, Polirom, Iaşi, Cap. "Genuri şi formate"
pp. 65-77, Cap. "Ştirile şi informaţiile de actualitate: sfera
publică" pp. 128 – 139.
Coman, Mihai (coord.),
2009 (ediţia a III-a) Manual de jurnalism, Iaşi, Polirom,:
- din Partea a III-a, cap. semnat Lucian
Ionică: „Jurnalismul de televiziune" pp. 288 – 324;
- din Partea a V-a cap. semnat Lucian Ionică:
„Interviul de televiziune" pp. 552 – 574; și cap. semnat Mădălina
Bălășescu: „Reportajul de televiziune" pp. 575 - 596.
Zeca-Buzura Daniela, 2005, Jurnalismul
de televiziune, Polirom, Iaşi, din Cap. „Ştirea de televiziune şi jurnalul
televizat", doar partea de jurnal, pp. 50 – 70.
Bălăşescu Mădălina, 2015, Producţia
de televiziune-strategii, principii, tehnici, Bucureşti, Tritonic, pp.
195-200, „Stilul audiovizual”, pp. 153-158, „Compoziţia imaginilor”, pp.
169-186, „Editarea imaginilor”.
Multimedia-Internet
1. Textul pe Web
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie
pentru Web. Ed C.H. Beck. pp: 15 – 28. pp. 31 – 38.
Loker, K. (September 2, 2012). ‘Text is a UI’: How Journalists Can Work
Usability into Online
Words’. Mediabistro.com. Regasit la la http://www.mediabistro.com/10000words/text-is-a-ui-usability-journalism-design_b15174
2. Imaginea digitală şi aplicaţiile sale
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie
pentru Web. Ed C.H. Beck. pp: 44 – 50.
White, D. What is the Difference Between Vector and Bitmap Images?, wiseGEEK
site, Regăsit la http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-vector-and-bitmap-images.htm
Pettifor, E. (2015). The difference between a Bitmap and Vector
image. Regăsit la http://www.darwinwebdesign.com.au/blog/the-difference-between-bitmap-and-vector-image
3. Sunetul digital şi aplicaţiile sale
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie
pentru Web. Ed C.H. Beck. pp: 76 – 79.
Digital Audio de la Sampling pp. 3-7 cu pagina in Print Preview.
Regăsit la la http://www.jiscdigitalmedia.ac.uk/audio/advice/an-introduction-to-digital-audio
4. Video digital şi aplicaţiile sale.
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru
Web. Ed C.H. Beck. pp: 103 – 105, pp: 114 – 120.
Adobe. (2011). Video Learning Guide. Regăsit la http://www.adobe.com/devnet/flash/learning_guide/video/part06.html
H.264 VS MPEG4: Detailed Comparison between H.264 and MPEG4. macxdvd.com site. Regăsit la http://www.macxdvd.com/mac-dvd-video-converter-how-to/h264-vs-mpeg4.htm
5. Design & layout Web, realizarea de documente pe Web.
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie
pentru Web. Ed C.H. Beck. Cap. Arhitectura informaţiei. pp: 123 – 145.
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru
Web. Ed C.H. Beck. Cap. Designul grafic Web. pp: 145 – 167.
Drulă, G. (2014). Media interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru
Web. Ed C.H. Beck. Cap. CMS. pp: 172 - 179
Lynch, P.J., Horton, S. (2008). Web Style Guide: Basic
Design Principles for Creating Web Sites, 3rd Edition. Capitol:
Site Structure. Accesat de lahttp://webstyleguide.com/wsg3/3-information-architecture/3-site-structure.html
Lynch, P.J., Horton, S. (2008). Web Style Guide, 3rd Edition, Chapter:
The Site Development Process. Regasit la http://webstyleguide.com/wsg3/1-process/7-development-process.html
6 Web Design Trends You Must Know for 2015 & 2016. Regăsit la http://www.awwwards.com/6-web-design-trends-you-must-know-for-2015-2016.html
Lake, C. (Dec 8, 2015) 12 good, bad and ugly web design trends
for 2016. Regăsit la http://searchenginewatch.com/sew/review/2438285/12-good-bad-and-ugly-web-design-trends-for-2016).
Vocell, J. (October, 2015). The 8 Elements
of Modern Web Design (And Web Design Trends to Watch). Regăsit
la
http://blog.hubspot.com/marketing/elements-of-modern-web-design-list
6. SEO şi SMO
Lynch, P.J., Horton, S. (2008). Web Style Guide, 3rd Edition.
Capitolul Search Engine Optimization. Regăsit la http://webstyleguide.com/wsg3/5-site-structure/4-search-engine-optimization.html
Dholakiya, P. (Feb 20, 2015). 11 SEO Tactics You Need to Know in 2015. Regăsit la
http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2396193/11-seo-tactics-you-need-to-know-in-2015
Zelenski, P. (Februarie, 2015) Optimize your Facebook
Photos 2015. Regăsit la http://thinpigmedia.com/blog/optimize-your-facebook-photos-2015
Cass, J. (2015). How to
Optimize Your Facebook Posts for Maximum Shareability. Regăsit la http://justcreative.com/2015/11/25/how-to-optimize-your-facebook-posts-for-maximum-shareability/
DTP
Bardan Alexandra, 2012, Introducere în designul de presă,
Ed. Tritonic, pp. 46-70 („Noțiuni de design grafic”).
Brielmaier Peter, Wolf Eberhard, 1999, Ghid de tehnoredactare:
punerea în pagină a ziarelor şi revistelor, Iaşi, Polirom, pp. 214-225
(Glosar).
Chip Kompact, Învață cu profesioniștii
InDesign, Ed. 3D Media Communications, Brașov, 2011, cap. 2, "Ghidul
profesionistului în tipografie", pp. 18-26.
Parker Roger C., 1989, The makeover book: 101 design solutions
for desktop publishing: [for students], Chapel Hill, Ventana Press, pp.
1-19 (cap. „Good Design”).
Sociologia jurnaliştilorComan, Mihai, 2007, Introducere în sistemul mass-media,
Iasi, Polirom, (ed. a III-a), cap. Statutul profesional al
jurnalistului, Organizarea activităţilor în instituţiile de presă, Procedurile
de rutină în jurnalism, Cultura profesională a jurnaliștilor.
Rieffel, Remy, 2008, Sociologia mass-media, Iași,
Polirom, cap. „Profesioniștii mass-media”.
Zelizer, Barbie, 2007, Despre jurnalism la modul serios, Iași, Polirom, cap. „Sociologia și jurnalismul”.
Proba 1: examen scris, specializarea COMUNICARE ŞI RELAŢII PUBLICE
sesiunile iunie-iulie 2019 şi ianuarie-februarie 2020
DISCIPLINE FUNDAMENTALE
Introducere în relaţii publice
Coman, Cristina, Relaţii
publice - principii şi strategii, Ed.
Polirom, 2006, Cap. I, „Relaţii publice - cadru general", (pag. 13 - 41).
Coman Cristina, Relaţiile
publice şi mass-media, Ed. Polirom,
2004, Cap. II, „Relațiile publice
și activitățile conexe”, (pp.18-29).
Coman, Cristina, Comunicarea
de criză, Ed. Polirom, 2009, Cap.
VII, „Imaginea, identitatea, reputaţia" (pag. 209 – 225).
Cmeciu, Camelia, Tendinţe
actuale în campaniile de relaţii publice, Iaşi, Polirom, 2013, Cap. I, Definitii si caracteristici ale
campaniilor de relatii publice ,(pag. 9 – 19), Cap. II, „Tipologii ale campaniilor de
relaţii publice”, (pp. 21 – 33).
Newsom, Doug, Van Slyke
Turk, Judy, Kruckeberg, Dean, Totul despre relaţiile publice, Ed. Polirom, 2010 (ediţia a II-a), Cap I, „Rolurile
şi specializările relaţiilor publice” (pp.17 – 42); Din cap. VI, „Argumente teoretice în sprijinul
relaţiilor publice” pp. 178 – 190.
Oliver, Sandra, Strategii
de relaţii publice, Iaşi, Polirom,
2009. Cap. II, „Rolul esenţial al PR-ului în conducerea companiei” (pp. 51 –
81).
Wilcox, L. Denis, Cameron, T. Glen, Ault,
H. Phillip, Agee, K.Warren, Relații
publice, strategii și tactici, Ed.
Curtea Veche Publishing, 2009, Cap. X, „Opinia publică și persuasiunea”
(pag. 208 – 233).
Deontologie, dreptul comunicării publice
1. Libertatea de exprimare şi de informare. Limitele libertăţii. Constituţia României, Art. 29 - „Libertatea conştiinţei”; Art. 30 -
„Libertatea de exprimare”; Art. 31 - „Dreptul la informaţie”; Art. 57 -
„Exercitarea drepturilor şi a libertăţilor”; Art. 53 - „Restrângerea
exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi”; Art. 20 - „Tratatele
internaţionale privind drepturile omului”.
Radu, Raluca (coord.) 2015, Deontologia
comunicării publice, Iași, Polirom, pp. 79-89 (dreptul la informare,
cenzură, libertatea de a protesta, guerilla marketing).2. Protecția demnității umane și a dreptului la propria imagine. Insulta și calomnia în spațiul public.Constituţia României, revizuită, art. 30 - „Libertatea de
exprimare”.
Noul Cod Civil - art. 70-77 - „Respectul vieţii
private şi al demnităţii persoanei umane”.
Radu, Raluca (coord.) 2015, Deontologia
comunicării publice, Iași, Polirom, pp. 90-93 (”Insulta și calomnia,
Insulta și calomnia în România”), pp. 143-150 („Încălcarea vieții private”).3. Dreptul de autorLegea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe,
republicată.
-
domeniul de aplicare al dreptului de autor (art.1);
-
subiectul dreptului de autor (art.2-6) - noțiunea de autor; prezumţia de autor,
anonimatul şi pseudonimul; coautoratul; opera colectivă
-
obiectul dreptului de autor (art.7-9): operele originale; operele derivate;
excepţii de la protecţia legală a
dreptului de autor;
-
conţinutul dreptului de autor (art.10-14, art.14 indice 1;art.14 indice 3;
art.14 indice 4) drepturile morale; drepturile patrimoniale; reproducerea;
distribuirea; închirierea; împrumutul;
-
noţiunea de comunicare publică (art.15);
-
durata protecţiei dreptului de autor (art.24-30): momentul naşterii dreptului
de autor; durata protecţiei
drepturilor patrimoniale;
-
limitele exercitării dreptului de autor (art.33);
-
operele cinematografice şi alte opere audiovizuale (art.64-71);
-
operele de artă plastică, de arhitectură şi fotografice (art.82-87);
Radu, Raluca
(coord.) 2015, Deontologia comunicării publice, Iași , Polirom, pp. 129-132
(plagiatul și imitarea, utilizarea cinstită).4. Principiul prezentării adevărului. Rectificarea. Dreptul la replicăDecizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a
conţinutului audiovizual, pe www.cna.ro, art. 49-58.
Legea nr. 504/2002 a audiovizualului,
republicată, art. 6-8, referitor la interzicerea cenzurii, protecţia surselor
şi a jurnaliştilor.
Legea audiovizualului, nr. 504 din 2002,
republicata, art.1, art.27, art. 29, art.31,
Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind
Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, pe www.cna.ro, art. 93-100.
Newsom, VanSlyke Turk si Kruckeberg, 2010, Totul
despre relaţiile publice, Iași, Polirom, pp. 234-242 („Responsabilitatea în
informarea publică”).
Radu, Raluca (coord.) 2015, Deontologia
comunicării publice, Iași, Polirom, pp. 132-134 („Post-publicare”).
DISCIPLINE DE SPECIALITATE
Gestiunea crizei
Coman, Cristina, Comunicarea de criză - tehnici şi strategii, Ed.Polirom, 2009, Cap. I, „Criza: definiţii,
caracteristici, tipologii” (pp.13 – 42); Cap. II, „Etapele evoluţiei unei
crize” (pp. 49 – 64); Cap. IV, „Comunicarea cu presa în
timpul crizei” (pp 91 – 137); Cap. V,
„Managementul crizei”, (pp. 143-176); Cap. VI, „Strategiile de comunicare” (pp.
181 -205).
Newsom, Doug, Van Slyke
Turk, Judy, Kruckeberg, Dean, Totul
despre relaţiile publice, Ed. Polirom, 2010
(editia a II-a), Cap. XIII, „Criză şi credibilitate”, (pp. 431 – 464).
Redactarea materialelor de relaţii publice
Coman, Cristina, Relaţiile publice şi mass-media, Ed.Polirom, 2004, Cap. IX, „Comunicatul de presă"
(pp. 104-140), Cap. XI “Conferinta de
presa” (pag.151 – 191)
Wilcox, L. Denis, Cameron, T. Glen, Ault, H. Phillip,
Agee, K. Warren, Relatii
publice strategii si tactici, Ed.
Curtea Veche Publisching, 2009, cap. „Comunicarea”,
(p. 163 – 180); cap. „Tactici ale comunicarii scrise” (486 – 506); cap.
„Tactici ale comunicarii orale” (p. 509 – 520).
Newsom, Doug, Carrell,
Bob, Redactarea materialelor de
relaţii publice, Ed. Polirom, 2011, Cap. XVII „Discursurile, prezentările şi
alte tipuri de mesaje transmise oral" (pp. 386 – 398).
Aronson Merry et al. (2008). Ghidul
redactării în relații publice: era digitală, București, Amsta Publishing.
cap. 10 „Publicațiile: etapa editorială”, (p.207-219).
Cutlip, Scott et alii, 2010, Relații
publice eficiente, București, Comunicare.ro, cap. X „Mijloace de comunicare externe si
relatiile cu mass media” (p. 274-302).
Organizarea de evenimente
Goldblatt, Joe, (2002) Special
Events. Event Leadership for a New World, Twenty-first century global
event management edition, John Wiley & Sons, Inc., New York,
pp. 7 - 14 și 36 – 40.
Schafer-Mehdi, Stephan, 2008, Organizarea
evenimentelor, Bucuresti, Editura All, pp 9 - 14, 27 - 30, 50 - 69, 140 -
154.
Wilcox, L. Denis, Cameron, T. Glen, Ault, H. Phillip, Agee, K. Warren, Relații
publice, strategii și tactici, Ed.
Curtea Veche Publishing, 2005, pag.
246 (Crearea de evenimente sau cum să generăm știri), pp. 315 – 317
(Răspunderea legală în cazul evenimentelor sponsorizate).
Relații publice
sectoriale
Relații publice internaționale
Curtin, Patricia A., Gaither, Kenn T. (2008). Relații publice internaționale.
Negocierea culturii, a identității și a puterii. București: Curtea Veche,
pp. 58-73, pp. 105-140.
Wilcox, Dennis L.,
Cameron, G.T., Ault, Ph.H., Agee, W. K. (2009). Relații
publice. Strategii și tactici. București: Curtea Veche, pag. 384 – 405.
Comunicare politică
McNair, Brian (2007), Introducere
in comunicare politică, Ed. Polirom, Iași, pp. 173-196
Momoc, Antonio (2014), Comunicarea
2.0, Ed. Adenium, Iași. Capitole:Comunicarea politică, Alegerile şi actorii
comunicării politice, pp. 70-85. Campania negativă online. Gherila digitală,
pp. 164-172.
Trent, Judith S.,
Friedenberg, Robert V., Denton Robert E, (2011) Political Campaign
Communication: Principles and Practices, Rowman&Littlefield
Publishers, Inc., Lanham, Boulder, New York, Toronto, 7th Edition. Capitol:
Communicative Styles and Strategies of Political Campaigns, pp. 69-114
CSR
Irene Buhaniță, 2015, Reader (la Biblioteca FJSC).
Proba 1: examen scris, specializarea PUBLICITATE
sesiunile iunie-iulie 2019 şi ianuarie-februarie 2020
DISCIPLINE FUNDAMENTALE
Introducere în publicitate - itemi închiși cu o singură alegere (grilă)
Balaban,
Delia Cristina, Publicitatea.
De la planificarea strategică la implementarea media. Iaşi: Polirom, 2009;
pp.163-185 (capitolul 6.6. Particularităţile utilizării diverselor tipuri de
media)
Belch
& Belch, Advertising
and Promotion, 2007, 7th edition, Boston: McGraw-Hill Irwin, chapter
1. “Integrated Marketing Communication”, pp. 9-15; "The Promotional Mix:
The Tools for IMC", pp. 15-24; chapter 2 "Marketing Strategy and
Analysis", pp. 41-52.şi “Market Positioning Strategy” pp.52-58;
Petre, Dan şi Nicola, Mihaela (2004), Introducere în publicitate. Bucureşti:
Comunicare. ro, pp. 44-52; 55-56; 153-170 (Funcţiile publicităţii, Tipuri de
publicitate, Obiectivele campaniei de publicitate, Media în publicitate)
Trout, Jack şi Rivkin, Steve, Noua poziţionare, Bucuresti: Brandbuilders, 2008. Partea a 3-a, subcapitolul 20
"Şase capcane de poziţionare.", pp.189-199.
Deontologie - itemi închiși cu o singură alegere (grilă)
Baker Sherry, Martinson David
L., „TARES Test: Five Principles for Ethical Persuasion”, Journal of Mass Media Ethics,
16(2&3), pp. 159-170. Regăsit la http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.867.9078&rep=rep1&type=pdf
Middleton, K. R.,
Trager, R., Chamberlin, B. F., (2002). Legislaţia comunicării publice. Polirom,
pp. 147-155 (publicitatea înșelătoare; remedii)
Radu, R. (Ed.).
(2016). Deontologia comunicării publice.
Polirom. pp. 96-109 (limitele libertății de exprimare); pp. 161-172 (evitarea
stereotiotipurilor).
Tehnici de redactare - itemi închiși cu o singură alegere (grilă)
Coman, Mihai (coord.), 2009, Manual
de Jurnalism, Iaşi, Polirom, (ediţia a III-a), pp. 118-167; 191-251; pp.
613-632 (scriitura pentru mediile digitale).
Roşca, Luminiţa, 2004, Producţia textului
jurnalistic, Iaşi, Polirom, pp. 102-116.
DISCIPLINE DE SPECIALITATE
Comportamentul consumatorului - itemi închiși cu o singură alegere (grilă)
1. Kotler, Ph., Armstrong G.,
Saunders J., Wong Veronica, Principiile
marketingului – ediţia europeană, Teora, 2008:
Cap. 5 - „Pieţe de consum.
Comportamentul de cumpărare”, pp. 181-229.
Cap. 7 - „Segmentarea, vizarea şi
poziţionarea”, pp. 265-316.
Cap. 18 - „Marketingul în era digitală”, pp. 770-818.
Multimedia-Internet - itemi închiși cu o singură alegere (grilă)
1. Textul pe Web
Drulă, G. (2014). Media
interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru Web.
Ed C.H. Beck. pp: 15 – 28. pp. 31 – 38.
Loker, K. (September
2, 2012). ‘Text is a UI’: How Journalists Can Work Usability into Online Words’. Mediabistro.com. Regasit
la la http://www.mediabistro.com/10000words/text-is-a-ui-usability-journalism-design_b15174
2. Imaginea digitală şi aplicaţiile sale
Drulă, G. (2014). Media
interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru Web. Ed
C.H. Beck. pp: 44 – 50.
White, D. What
is the Difference Between Vector and Bitmap Images?, wiseGEEK site, Regăsit la http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-vector-and-bitmap-images.htm
Pettifor, E. (2015).
The difference between a Bitmap and Vector image. Regăsit la http://www.darwinwebdesign.com.au/blog/the-difference-between-bitmap-and-vector-image
3. Sunetul digital şi aplicaţiile sale
Drulă, G. (2014). Media
interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru Web. Ed C.H. Beck. pp:
76 – 79.
Digital
Audio de la Sampling pp. 3-7 cu pagina in Print Preview. Regăsit la
la http://www.jiscdigitalmedia.ac.uk/audio/advice/an-introduction-to-digital-audio
4. Video digital şi aplicaţiile sale.
Drulă, G. (2014). Media
interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru Web. Ed C.H. Beck. pp:
103 – 105, pp: 114 – 120.
Adobe. (2011). Video
Learning Guide. Regăsit la http://www.adobe.com/devnet/flash/learning_guide/video/part06.html
H.264 VS MPEG4: Detailed
Comparison between H.264 and MPEG4. macxdvd.com site. Regăsit la http://www.macxdvd.com/mac-dvd-video-converter-how-to/h264-vs-mpeg4.htm
5. Design & layout Web, realizarea de documente pe
Web.
Drulă, G. (2014). Media
interactivă. Aspecte de design şi producţie pentru Web. Ed C.H. Beck. Cap.
Arhitectura informaţiei. pp: 123 – 145.
Drulă, G. (2014). Media
interactivă producţie pentru Web. Ed C.H. Beck. Cap. CMS. pp: 172 - 179
Lynch, P.J., Horton, S. (2008). Web
Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, 3rd Edition. Capitol:
Site Structure. Accesat de lahttp://webstyleguide.com/wsg3/3-information-architecture/3-site-structure.html
Lynch, P.J., Horton, S. (2008). Web
Style Guide, 3rd Edition, Chapter: The Site
Development. Aspecte de design şi producţie pentru
Web. Ed C.H. Beck. Cap. Designul grafic
Web. pp: 145 – 167.
Drulă, G. (2014). Media
interactivă. Aspecte de design şi
Process.
Regasit
la http://webstyleguide.com/wsg3/1-process/7-development-process.html
6 Web Design Trends You Must Know for 2015 &
2016. Regăsit la http://www.awwwards.com/6-web-design-trends-you-must-know-for-2015-2016.html
Lake, C. (Dec 8, 2015) 12 good, bad and ugly web design trends for 2016. Regăsit
la http://searchenginewatch.com/sew/review/2438285/12-good-bad-and-ugly-web-design-trends-for-2016).
Vocell, J. (October,
2015). The 8 Elements of Modern Web
Design (And Web Design Trends to Watch). Regăsit la
http://blog.hubspot.com/marketing/elements-of-modern-web-design-list
6. SEO şi SMO
Lynch, P.J., Horton,
S. (2008). Web Style Guide, 3rd Edition.
Capitolul Search Engine Optimization. Regăsit la http://webstyleguide.com/wsg3/5-site-structure/4-search-engine-optimization.html
Dholakiya, P. (Feb
20, 2015). 11 SEO Tactics You Need
to Know in 2015. Regăsit la
http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2396193/11-seo-tactics-you-need-to-know-in-2015
Zelenski, P. (Februarie, 2015) Optimize
your Facebook Photos 2015. Regăsit la http://thinpigmedia.com/blog/optimize-your-facebook-photos-2015
Cass, J. (2015). How
to Optimize Your Facebook Posts for Maximum Shareability. Regăsit la http://justcreative.com/2015/11/25/how-to-optimize-your-facebook-posts-for-maximum-shareability/
DTP - itemi închiși cu o singură alegere (grilă)
Bardan Alexandra, 2012, Introducere în designul de presă,
Ed. Tritonic, pp. 46-70 („Noțiuni de design grafic”).
Brielmaier Peter, Wolf Eberhard, 1999, Ghid de tehnoredactare:
punerea în pagină a ziarelor şi revistelor, Iaşi, Polirom, pp. 214-225
(Glosar).
Chip Kompact, Învață cu profesioniștii
InDesign, Ed. 3D Media Communications, Brașov, 2011, cap. 2, "Ghidul
profesionistului în tipografie", pp. 18-26.
Parker Roger C., 1989, The makeover book: 101 design solutions
for desktop publishing: [for students], Chapel Hill, Ventana Press, pp.
1-19 (cap. „Good Design”).
Publicitate online - subiect deschis
Kirby,
Justin şi Marsden,
Paul, 2006, Connected Marketing: The Viral, Buzz and Word of Mouth Revolution,
Elsevier, Oxford (pp. 87-106)
Lister,
Martin [et al], 2009. New Media: A Critical
Introduction, 2nd edition, Routledge, London (pp. 9-44)
Spurgeon, Christina,
2008, Advertising and New Media, Routledge,
New York (pp. 4- 14)
Springer,
Paul, 2009, Ads to Icons: How Advertising Succeeds in a Multimedia Age, Kogan
Page Publishers, London (pp. 239-244)
Vegheș,
Iulian, 2003, Relațiile publice și
publicitatea online, Ed. Polirom, Iași (pp 89-98)
Structura şi funcţionarea agenţiei de publicitate - subiect deschis
Belch & Belch, Advertising and Promotion, 2007, 7th edition,
Boston: McGraw-Hill Irwin, “Decision Areas in International Advertising”, pp.
652-670.
Petre, Dan şi
Nicola, Mihaela, 2004, Introducere în
publicitate, Bucureşti: Ed. Comunicare.ro, pp. 67-86; („Scurt istoric al
publicităţii”, „Agenţia de publicitate modernă); pp. 221-225 (“Bugetarea în
publicitate”); pp.124-135 („ Procesul de planificare strategică. Rolul în
desfășurarea campaniei de publicitateʺ).
Popescu, Costin, 2005, Introducere în publicitate. Bucureşti: Editura
Universităţii din Bucureşti. pp. 43-53 (“Campanii publicitare”).
Russel, J. Thomas W. şi Lane, Ronald, 2002, Manual de publicitate,
Cele mai moderne tehnici, teorii şi metode din domeniul publicităţii,
Bucureşti: Ed. Teora, ,partea a III-a, pp. 153-188 (capitolul 5, „Agenţia de
publicitate, servicii de comunicare şi alte servicii”).
Russel, J. Thomas W. şi Lane, Ronald, 2001,
Advertising a Framework, New Jersey:
Prentice Hall, 1st edition. Cap. 5.ʺ International Advertisingʺ, pp.
308-321.
White, Roderick, 2000, Advertising,
4rth edition, London, McGraw-Hill, cap. 3 (ʺManaging the Client-Agency
Relationshipʺ), pp. 26-41.