MoJo Arena

The Mobile Journalism Contest
MoJo Arena Mentori






CALENDAR
*Actualizare calendar
Înscrierea echipelor este acum permisă până pe 22 martie.

5 - 15 martie – înscrierea echipelor în competiția MoJo Arena (se pot înscrie studenți din toți anii de studiu, licență sau master)

15 - 25 martie – selecția echipelor

25  martie – anunțarea echipelor care vor intra în competiția MoJo Arena

12 - 22 aprilie – desfășurarea online a competiției MoJo Arena (deschiderea oficială, lucrul în echipe cu mentorii, realizarea produselor )

23 aprilie prezentarea produselor și premierea echipelor câștigătoare de către un juriu independent.

 

REGULAMENT

Competiția MoJo Arena este destinată studenților de la programele de licență și master cu profil de jurnalism din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea din București). Echipele participante vor fi alcătuite obligatoriu din 2 studenți. Componența echipei nu se poate modifica după ce vă înscrieți.

 

ETAPA 1 – ÎNSCRIEREA ÎN COMPETIȚIE – 5 - 15 martie

Fiecare echipă trimite la emailul mojoarena@fjsc.ro o descriere scurtă a membrilor echipei și un proiect de produs video pe care dorește să îl realizeze în cadrul competiției. Descrierea echipei nu va depăși o pagină de Word sau două slide-uri PowerPoint, dar va include grupa, specializarea și anul de studiu în care se află membrii echipei, iar descrierea proiectului nu va depăși două pagini de Word sau 4 slide-uri PowerPoint.

Produsele finale vor fi materiale video (reportaje, portrete sau alte ) a căror temă trebuie să se încadreze într-una dintre cele trei direcții propuse mai jos: 

  • Stories of Romania (povești despre problemele sociale prezente în societatea noastră contemporană) 

  • People of Romania (povești menite să arate publicului eroi necunoscuți, modele pentru tinerele generații de români, oameni care fac lucruri spectaculoase și care ajută societatea să crească frumos) 

  • Places of Romania (povești care își propun să aducă la lumină locuri necunoscute, obiective cu potențial turistic nepromovate pe canalele media tradiționale)

Proiectul depus pentru înscriere trebuie să conțină cel puțin următoarele informații: 

  • Ideea centrală explicată cât mai bine

  • Necesar tehnic pentru filmare/editare video

  • Softul în care se va realiza editarea video

  • O schiță care să conțină informații cu privire la persoanele pe care le veți intervieva și ilustrațiile pe care intenționați să le folosiți. 

ETAPA 2 – SELECȚIA ECHIPELOR – 15 -25 martie

Criterii de jurizare pentru echipe:

- capacitatea echipei de a oferi o descrierea inedită a membrilor echipei;

- atractivitatea și utilitatea ideii prezentate în proiectul propus

- realismul necesarului tehnic și al planurile legate de filmare și editare

 

Din proiectele trimise vor fi selectate în competiție doar 12 echipe care vor avea oportunitatea de a își realiza proiectele împreună cu mentorii alocați. 

 

Atenție! Toți participanții care se înscriu în competiție trebuie să aibă cunoștințe minime de filmare (reguli + utilizarea dispozitivelor tehnice) și editare video (reguli + utilizarea softurilor de montaj). Mentorii vă vor da sfaturi, dar nu vor face produsele pentru voi sau cu voi, deci aveți nevoie să puteți filma și monta singuri. 

 

Atenție! Toți participanții care se înscriu în competiție trebuie să aibă cunoștințe minime de limba engleză pentru că trei dintre mentorii cu care veți lucra sunt internaționali (via DW) și veți avea nevoie să vă înțelegeți cu ei în engleză. Dacă nivelul de engleză este scăzut, vă rog să precizați asta în emailul de înscriere, pentru a ne asigura că asigurăm o experiență bună tuturor studenților înscriși în competiție. 

ETAPA 3 – DESFĂȘURAREA COMPETIȚIEI MoJo Arena

Deschiderea competiției va avea loc pe data de 12 aprilie, începând cu ora 17.00. Se va trage la sorți ordinea în care echipele vor intra în concurs. Echipele selecționate vor avea fiecare câte un mentor din profesie, cu care vor lucra la produsul final pe baza ideii propuse la înscriere sau pe baza unei dezvoltări a ideii respective stabilite de comun acord cu mentorul alocat în mod aleator în această primă zi a competiției. 

 

Echipele vor lucra împreună cu mentorii lor vreme de două săptămâni, într-un program stabilit de comun acord, fie prin interacțiune exclusiv online, fie prin întâlnire față în față (la alegerea și în funcție de disponibilitatea mentorilor), cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță necesare și a reglementărilor în vigoare în momentul acela.  

 

Produsele finale vor avea o durată de minimum 5 minute și nu vor depăși 12 minute. Ele vor fi transmise cu link de transfer la aceeași adresă (mojoarena@fjsc.ro) până joi, 22 aprilie 2021, ora 14.00, vor include o copertă finală cu numele echipei și rolurile membrilor echipei și vor fi salvate cu numărul echipei (îl veți primi în prima zi de competiție) și titlul materialului. Materialele vor fi realizate în limba română și vor fi trimise pe email însoțite de un script tradus integral în limba engleză (pentru mentorii internaționali și reprezentanții juriului vorbitori de limba engleză).

 

Important Partenerul tehnic F64 oferă sprijin studenților care au nevoie în perioada de filmare a materialului și va pune la dispoziție pentru împrumut în perioada 14-18 aprilie două camere de filmat Sony A7 R II și Sony A7 R III, celor care au nevoie. Împrumuturile se vor face pe semnătură și prin programare, astfel încât să dăm șanse egale tuturor. Dacă aveți nevoie de echipament vă rugăm să ne scrieți un email la adresa mojoarena@fjsc.ro în care să menționați ziua și orele când doriți să împrumutați echipamentul respectiv și vom face tot posibilul să vă ajutăm. Mailurile trebuie trimise cel târziu pe 13 aprilie la ora 12.00. 

 

Important Tot pentru a vă sprijini, pe perioada competiției FJSC vă oferă acces la calculatoarele de la sediul facultății din Leu care au instalat Adobe Premiere Pro pentru editarea video. Echipele care doresc să aibă acces la Mac-urile din facultate trebuie să trimită un email pe aceeași adresă (mojoarena@fjsc.ro) și să menționeze ziua și orele când doresc să lucreze, pentru a putea realiza un program. În facultate poate lucra o singură echipă/ sală pentru a asigura condițiile de distanțare și a vă proteja, așa că programul va trebui realizat și comunicat din timp membrilor conducerii. Mailurile trebuie trimise cel târziu pe 13 aprilie la ora 12.00. 

 

 

ETAPA 4 – VIZIONAREA, JURIZAREA, PREMIEREA 

 

Vineri, 23 aprilie, de la ora 16.00, produsele lucrate de cele 12 echipe vor fi vizionate în cadrul unui eveniment online la care participă studenții, mentorii lor, precum și membrii juriului. Juriul va fi alcătuit din jurnaliști de prestigiu care nu fac parte din niciuna dintre redacțiile care mentorează sau au trimis reprezentanți-mentori în competiție. 

În aceeași seară are loc jurizare finală și prezentarea proiectelor câștigătoare. 



Premiile oferite de partenerul Deutsche Welle sunt în valoare totală de 18.000 de lei și reprezintă vouchere valorice prin care câștigătorii își pot achiziționa echipament video de la partenerul tehnic F64. Premiile vor fi repartizate după cum urmează: 

Premiul I - 2 vouchere în valoare de 5.000 de lei

Premiul II - 2 vouchere în valoare de 2.500 de lei

Premiul III - 2 vouchere în valoare de 1.500 de lei

 

 

 

DESPRE COMPETIȚIE

MoJo Arena este o competiție inițiată de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării și Deutsche Welle, realizată cu sprijinul Asociației Studenților la Comunicare.