Networked communication in the (post-)global era



Organizează

Conferința internațională

Networked communication in the (post-)global era:

Informare și cunoaștere în lumea digitală

Sesiuni online și offline

20-22 mai 2022

București

 

Lumea conectată digital – numită și networked society se confruntă cu provocări, limitări și dileme în comunicarea publică (post-)globală. Tehnologiile digitale produc mutații aparent ireversibile în practicile de informare publică, de la tendința de a integra jurnalismul, relațiile publice și publicitatea, la nivel de conținut, până la pericolele dezinformării și manipulării. Deși mijloacele și formatele de comunicare converg, publicurile sunt tot mai fragmentate contribuind la o receptare postglobală.

Conferința își propune să găzduiască lucrări care analizează jurnalismul, relațiile publice și publicitatea din perspectiva fenomenelor informării și cunoașterii în societatea interconectată. Lucrările se vor înscrie în câmpul științelor comunicării, însă se pot propune abordări și teme interdisciplinare, care să se integreze în următoarele secțiuni:


Secțiunea 1. Networked news: informare & dezinformare în condiţii de criză (globală, sanitară, politică, de încredere etc.)

       Rolul jurnalismului digital şi social media în (re)configurarea ştirilor

       Practici în jurnalism în pandemie şi post-COVID-19

       Gamification în jurnalismul digital

       Media digitală şi fake news

   Vulnerabilizarea audiențelor în contextul crizelor majore – impactul genului, clasei sociale, vârstei și a altor categorii identitare

       Marketing vs. conţinut editorial în jurnalismul digital

       Baze de date şi informarea jurnalistică

       Dileme etice legate de informare și libertatea de exprimare

       Controverse legate de utilizarea datelor online și reglementarea actorilor digitali

 

Secțiunea 2. Relațiile publice în networked era

       Comunicarea organizațională provocări în era digitală

       Rolul experților și al social media influencers în comunicarea publică

       Comunicarea de criză în contextul COVID-19

       Comunicarea medicală. Impactul campaniilor de vaccinare și de informare medicală

       Comunicarea pentru protejarea mediului înconjurător

 

Secțiunea 3. Publicitatea: networked opportunities

       Rolul comunităților virtuale în relația brand-consumator

       Media tradițională vs. social media în publicitate în context pandemic

       Trenduri în publicitatea contemporană: de la social commerce la artificial intelligence

       Creativitatea conținutului digital în publicitatea contemporană

       Hibridizarea muncii în industriile comunicării

 

Secțiunea 4. Comunicarea politică, populism, naționalism în networked communities

       Rețele sociale și forme de comunicare politică

       Comunicare politică și media – o legătură indestructibilă?

       Comunicarea digitală și reconfigurarea populismului și naționalismului

       Dezinformare și fake news în comunicarea politică

       Strategii de propagandă data-driven

       Activism și mișcări politice

 

Secțiunea 5. Educație media în networked society

       Dimensiuni pedagogice ale predării jurnalismului în societatea contemporană.

       Experiențe de învățare în societatea interconectată

       Metode de predare în comunitățile online

       Combaterea fake news în comunicarea publică

       Evaluare și tehnologii inovatoare în predarea jurnalismului și a comunicării

       Creare de conținut și de materiale de predare pentru disciplinele de media și comunicare

 

Informații practice

 

Rezumatul va avea între 300-500 de cuvinte și va cuprinde, pe lângă informații despre autor(i), motivația alegerii temei, întrebările de cercetare, abordarea sau metodologia, rezultate preconizate/obținute, inclusiv referințe (șablon atașat în continuarea apelului).

Comunicările pot fi în limba română sau în limba engleză. Timpul alocat unei comunicări este de 15-20 minute, iar aceasta se va desfășura online sau față-în-față (în funcție de opțiunea exprimată de autor la înscriere).

Termenul-limită de trimitere a rezumatului este 15 aprilie 2022, la adresa: conference@fjsc.ro

Nu se percep taxe de participare la conferință.

Lucrările selectate vor fi publicate într-un volum de proceedings și în reviste de specialitate (Facta Universitatis Series: Philosophy, Sociology, Psychology and History; Media Studies and Applied Ethics; Styles of Communication).

Pentru informații suplimentare puteți contacta organizatorii la adresa: conference@fjsc.ro

 

Consiliul științific

Prof. univ. dr. Marian Petcu, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Antonio Momoc, Decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Georgeta Drulă, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Camelia Cmeciu, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Mădălina Moraru, Universitatea din București

Prof. univ. dr. hab. Georgeta Stepanov, Universitatea de Stat din Moldova

Zoran Jevtović, PhD, full professor, Universitatea din Niš

Nataša Simeunović Bajić, PhD, assistant professor, Universitatea din Niš

Marija Vujović, PhD, assistant professor, Universitatea din Niš

Vyara Angelova, DSc, associate professor, University of Sofia

Orlin Spassov, PhD, associate professor, University of Sofia

Zhana Popova, PhD, associate professor, University of Sofia

Martin Solik, associate professor, University of SS Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia

Antonija Čuvalo, Faculty of Political Science, University of Zagreb, Croatia

Martina Topić, Reader, Leeds Business School, Leeds Beckett University, UK

 

Comitetul de organizare

Conf. univ. dr. Romina Surugiu, Universitatea din București

Lect. univ. dr. Nicoleta Apostol, Universitatea din București

Lect. univ. dr. Adriana Ștefănel, Universitatea din București

Lect. univ. dr. Alexandra Bardan, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Victoria Bulicanu, Universitatea de Stat din Moldova

Conf. univ. dr. Mariana Tacu, Universitatea de Stat din Moldova

Lect. univ. dr. Laura Tugarev, Universitatea de Stat din Moldova

Neda Necić, PhD, Junior Researcher, University of Niš

Andrej Blagojević, MA, assistant professor, University of Niš

Ilija Milosavljević, MA, Senior Researcher, University of Niš

Dr. Alexandra Săndulescu Budea, Departamento de Periodismo y Comunicación Corporativa, Universidad Rey Juan Carlos

Dr. Mara Lixandru, Universitatea din București



Ċ
Webmaster FJSC,
15 feb. 2022, 03:38
Ċ
Webdev FJSC,
17 mai 2022, 22:27