![]() Organizează Conferința internațională Networked communication in the (post-)global era: Informare și cunoaștere în lumea digitală Sesiuni online și offline 20-22 mai 2022 București
Lumea conectată digital – numită și networked society – se confruntă cu provocări, limitări și dileme în comunicarea publică (post-)globală. Tehnologiile digitale produc mutații aparent ireversibile în practicile de informare publică, de la tendința de a integra jurnalismul, relațiile publice și publicitatea, la nivel de conținut, până la pericolele dezinformării și manipulării. Deși mijloacele și formatele de comunicare converg, publicurile sunt tot mai fragmentate contribuind la o receptare postglobală. Conferința își propune să găzduiască lucrări care analizează jurnalismul, relațiile publice și publicitatea din perspectiva fenomenelor informării și cunoașterii în societatea interconectată. Lucrările se vor înscrie în câmpul științelor comunicării, însă se pot propune abordări și teme interdisciplinare, care să se integreze în următoarele secțiuni: Secțiunea 1. Networked news: informare & dezinformare în condiţii de criză (globală, sanitară, politică, de încredere etc.) ● Rolul jurnalismului digital şi social media în (re)configurarea ştirilor ● Practici în jurnalism în pandemie şi post-COVID-19 ● Gamification în jurnalismul digital ● Media digitală şi fake news ● Vulnerabilizarea audiențelor în contextul crizelor majore – impactul genului, clasei sociale, vârstei și a altor categorii identitare ● Marketing vs. conţinut editorial în jurnalismul digital ● Baze de date şi informarea jurnalistică ● Dileme etice legate de informare și libertatea de exprimare ● Controverse legate de utilizarea datelor online și reglementarea actorilor digitali
Secțiunea 2. Relațiile publice în networked era ● Comunicarea organizațională – provocări în era digitală ● Rolul experților și al social media influencers în comunicarea publică ● Comunicarea de criză în contextul COVID-19 ● Comunicarea medicală. Impactul campaniilor de vaccinare și de informare medicală ● Comunicarea pentru protejarea mediului înconjurător
Secțiunea 3. Publicitatea: networked opportunities ● Rolul comunităților virtuale în relația brand-consumator ● Media tradițională vs. social media în publicitate în context pandemic ● Trenduri în publicitatea contemporană: de la social commerce la artificial intelligence ● Creativitatea conținutului digital în publicitatea contemporană ● Hibridizarea muncii în industriile comunicării
Secțiunea 4. Comunicarea politică, populism, naționalism în networked communities ● Rețele sociale și forme de comunicare politică ● Comunicare politică și media – o legătură indestructibilă? ● Comunicarea digitală și reconfigurarea populismului și naționalismului ● Dezinformare și fake news în comunicarea politică ● Strategii de propagandă data-driven ● Activism și mișcări politice
Secțiunea 5. Educație media în networked society ● Dimensiuni pedagogice ale predării jurnalismului în societatea contemporană. ● Experiențe de învățare în societatea interconectată ● Metode de predare în comunitățile online ● Combaterea fake news în comunicarea publică ● Evaluare și tehnologii inovatoare în predarea jurnalismului și a comunicării ● Creare de conținut și de materiale de predare pentru disciplinele de media și comunicare
Informații practice
Rezumatul va avea între 300-500 de cuvinte și va cuprinde, pe lângă informații despre autor(i), motivația alegerii temei, întrebările de cercetare, abordarea sau metodologia, rezultate preconizate/obținute, inclusiv referințe (șablon atașat în continuarea apelului). Comunicările pot fi în limba română sau în limba engleză. Timpul alocat unei comunicări este de 15-20 minute, iar aceasta se va desfășura online sau față-în-față (în funcție de opțiunea exprimată de autor la înscriere). Termenul-limită de trimitere a rezumatului este 15 aprilie 2022, la adresa: conference@fjsc.ro Nu se percep taxe de participare la conferință. Lucrările selectate vor fi publicate într-un volum de proceedings și în reviste de specialitate (Facta Universitatis Series: Philosophy, Sociology, Psychology and History; Media Studies and Applied Ethics; Styles of Communication). Pentru informații suplimentare puteți contacta organizatorii la adresa: conference@fjsc.ro
Consiliul științific Prof. univ. dr. Marian Petcu, Universitatea din București Conf. univ. dr. Antonio Momoc, Decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București Prof. univ. dr. Georgeta Drulă, Universitatea din București Prof. univ. dr. Camelia Cmeciu, Universitatea din București Conf. univ. dr. Mădălina Moraru, Universitatea din București Prof. univ. dr. hab. Georgeta Stepanov, Universitatea de Stat din Moldova Zoran Jevtović, PhD, full professor, Universitatea din Niš Nataša Simeunović Bajić, PhD, assistant professor, Universitatea din Niš Marija Vujović, PhD, assistant professor, Universitatea din Niš Vyara Angelova, DSc, associate professor, University of Sofia Orlin Spassov, PhD, associate professor, University of Sofia Zhana Popova, PhD, associate professor, University of Sofia Martin Solik, associate professor, University of SS Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia Antonija Čuvalo, Faculty of Political Science, University of Zagreb, Croatia Martina Topić, Reader, Leeds Business School, Leeds Beckett University, UK
Comitetul de organizare Conf. univ. dr. Romina Surugiu, Universitatea din București Lect. univ. dr. Nicoleta Apostol, Universitatea din București Lect. univ. dr. Adriana Ștefănel, Universitatea din București Lect. univ. dr. Alexandra Bardan, Universitatea din București Conf. univ. dr. Victoria Bulicanu, Universitatea de Stat din Moldova Conf. univ. dr. Mariana Tacu, Universitatea de Stat din Moldova Lect. univ. dr. Laura Tugarev, Universitatea de Stat din Moldova Neda Necić, PhD, Junior Researcher, University of Niš Andrej Blagojević, MA, assistant professor, University of Niš Ilija Milosavljević, MA, Senior Researcher, University of Niš Dr. Alexandra Săndulescu Budea, Departamento de Periodismo y Comunicación Corporativa, Universidad Rey Juan Carlos Dr. Mara Lixandru, Universitatea din București |
Cercetare > Apeluri/ Call for Papers >