Prof. univ. dr. Raluca-Nicoleta RADU 
Director al Departamentului de Jurnalism
Departamentul de Jurnalism, FJSC, şi Centrul de cercetare SPARTA
Doctor în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2009), Master în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2001), Licenţă în Jurnalism (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2000)

E-mail: raluca.radu@fjsc.ro
Program de consultaţii: cu programare prin e-mail, în sediul din Leu sau în cel din clădirea istorică a Universității din București.

Raluca Radu este cercetător de media și cadru didactic al Universității din București din 2002. Este Doctor în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2009), Master în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2001), și are licenţă în Jurnalism (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2000). Raluca Radu a beneficiat de burse de studiu și de cercetare de câte trei luni în Suedia (MidSweden University, Erasmus, 2001), Danemarca (Aarchus School of Business, CIRIUS, 2003) și Elveția (Universita della Svizzera italiana, Swiss National Science Foundation, 2014). Din 2016, este conducător de doctorat în domeniul Științe ale Comunicării.

După obținerea titlului de Doctor în Științe ale Comunicării, în 2009, devine Redactor-șef al Revistei Române de Jurnalism și Comunicare, unul dintre cele mai prestigioase titluri de profil din România, și manager academic în Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC). Va fi, pe rând, Director al Departamentului ID-IFR, Secretar Științific, Prodecan al FJSC, Director al Departamentului de Jurnalism (al doilea mandat).

Foto: Teo Ungureanu

A participat la numeroase proiecte de cercetare naționale și internaționale. În prezent, prof. Radu face parte din următoarele echipe de proiect:

  • Digital News Report, cel mai mare studiu internațional multianual de cercetare a audiențelor digitale (rol - raportor pentru Romania, din 2017)
  • NewsReel/ Erasmus +, un proiect interesat de crearea a patru cursuri noi, de management de media, etică digitală, jurnalism colaborativ și jurnalism pe bază de date (rol - director al echipei FJSC, 2017-2020)
  • Journalistic Role Performance, 2nd wave, singurul studiu comparativ internațional care combină analiza produselor jurnalistice și interviurile cu membrii ai redacțiilor analizate (rol - principal investigator pentru Romania, din 2018)
  • COMPACT - COST, un proiect pluridisciplinar care reunește peste 100 de cercetători interesați de studiul teoriilor conspirației (rol - membru al echipei de proiect).

O hartă a țărilor acoperite de proiectele Digital News Report și Journalistic Role Performance poate fi găsită aici.


Interese de cercetare şi de predare  

Deontologia comunicării publice, economia mass-media (modele de afaceri), industrii culturale, studii comparative, neoinstituționalism, economie comportamentală.

Cursuri

  • Elemente de economia mass-media (Master, anul I, FJSC),
  • Mass media şi industriile culturale (Master, II, FJSC) ,
  • Deontologie şi autoreglementare (master, anul I, FJSC),
  • Deontologie (licenţă, anul II, FJSC),
  • Introducere în sistemul mass-media (licenţă, anul I, FJSC),
  • Industriile culturale (Școala doctorală, FJSC),
  • Management și Marketing de media (Master, I, Facultatea de Teologie Ortodoxă),
  • Cultura de masă. Teorii, concepte şi evoluţii istorice (Master, I, Facultatea de Istorie)

 

Publicaţii importante (ultimii cinci ani)

  • Radu, R. N. (2019). Externalities and Journalism. The International Encyclopedia of Journalism Studies, John Wiley & Sons, Inc.
  • Fengler, S., Kreutler, M., Alku, M., Barlovac, B., Bastian, M., Bodrunova, S. S., ... & Kus, M. (2018). The Ukraine conflict and the European media: A comparative study of newspapers in 13 European countries. Journalism, 1464884918774311.
  • Coman, M., Popa, D. A., & Radu, R. N. (2017). Romania: Unexpected pressures for accountability. In The European Handbook of Media Accountability (pp. 207-215). Routledge.
  • Radu, R. N. (2016). Sanctioning journalistic misconduct: An application of cumulative prospect theory to journalistic self-regulation issues. Journalism17(8), 1095-1112.
  • Fengler, S., Eberwein, T., Alsius, S., Baisnée, O., Bichler, K., Dobek-Ostrowska, B., ... & Heikkilä, H. (2015). How effective is media self-regulation? Results from a comparative survey of European journalists. European journal of communication30(3), 249-266.
  • Radu, R. N. (coord.) (2015) Deontologia comunicării publice , Iași, Polirom. 

 

Profilul Google Scholar, cu lista completă de publicații, poate fi accesat aici.

Ċ
Webmaster FJSC,
10 nov. 2014, 04:37
ą
Webmaster FJSC,
16 dec. 2019, 06:21