Conf. univ. dr. Raluca-Nicoleta RADU
 
Director al Departamentului de Jurnalism
Departamentul de Jurnalism, FJSC, şi Centrul de cercetare SPARTA
Doctor în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2009), Master în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2001), Licenţă în Jurnalism (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2000)

E-mail: raluca.radu@fjsc.ro
Program de consultaţii: Marţi, 15.00-17.00 (cu programare prin e-mail), la etajul 6.

Interese de cercetare şi de predare  
Deontologia comunicării publice, economia mass-media (modele de afaceri), industrii culturale, studii comparative.

Publicaţii importante (ultimii cinci ani)


    Full publication list, here


    Teme posibile pentru lucrările de licență și pentru disertații:

    Următoarele teme sunt orientative. Studenții pot propune și alte teme, în funcție de propriile interese de cercetare și de studiu.

    Deontologia comunicării publice

    • Auto-reglementare la nivel de redacție
    • Auto-reglementare în publicitate
    • Relatarea adevărului – practici de titrare (studii de caz în jurnalism și relații publice)
    • Protejarea minorilor (jurnalism, relații publice, publicitate, divertisment)

    Tehnici de colectare a informaţiilor

    • Jurnalismul de birou vs. Jurnalismul de teren
    • Practici de contextualizare a informației în presa din România (fie pe tipuri de produse mass-media, fie pe tipuri de conținut, fie comparație cu presa internațională, pe un anumit tip de produs )

    Economia mass-media (modele de afaceri)

    • Analiza unor serii de rapoarte anuale ale unei companii de media, la alegere, în funcție de cerințele complexe de transparență (GRI Guidelines)
    • Hărți de strategie pentru o companie mass-media la alegere (actual și proiecție)

    Industrii culturale

    • Convenții de producție, de distribuție sau de consum pentru un produs mass-media la alegere
    • Adaptarea unui produs mass-media la alegere (emisiune TV, emisiune de radio, revistă, site, campanie publicitară) la cerințele de reglementare, normative sau cultural-cognitive relevante
    • Introducerea unui produs cultural creativ pe piață (negocieri cu publicurile importante)
    Ċ
    Webmaster FJSC,
    10 nov. 2014, 04:37