Lector univ. dr. Camelia CUȘNIR

camelia.cusnir@fjsc.ro

Lector univ. dr. Camelia CUȘNIR

Departamentul de Antropologie culturală şi Comunicare

Doctor în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, Teză susținută în 2015, Titlul de Doctor în Științele Comunicării, august 2016)

Master în Științele Comunicării (FJSC, Universitatea din Bucureşti, 1997)

Master în Studii Canadiene (Facultatea de limbi și literaturi străine, Universitatea din București, 1998), Studii masterale la Université du Québec à Montréal (1995-1996)

Licență în Jurnalism (FJSC, Universitatea din București, 1996, Șefă de promoție);

Studii post-doctorale la Université Paris 2 (CARISM), septembrie-octombrie 2017 (bursieră a Guvernului Francez).

Premiul Organizației Internaționale a Francofoniei (OIF) pentru pentru Jurnalism și pentru contribuția la dezvoltarea limbii franceze și a valorilor Francofoniei în România (2013)

Premiul Senatului Universității din București pentru coordonarea celei mai bune teze de licență (2021, Activismul studențesc în Social Media, student: Adrian Lăzărescu)

Coordonator al Programului de Master în limba franceză Médias, développement, société

E-mail: camelia.cusnir@fjsc.ro

Program de consultaţii, semestrul 2, 2022-23:
Miercuri: 14-16, sala 615, cu programare pe mail.

Interese de cercetare şi de predare

  • Comunicare digitală
  • Influenceri
  • Analiza discursului media și social media
  • Sociologia intelectualilor
  • Semiotică

Cărți

  • Cușnir, C., Pélissier, N., Rieffel, R. (coord.). (2021). Intellectuels et médias à l’ère numérique. L’Harmattan: Paris.
  • Cușnir, C. (2017). Discursul intelectualilor români după 1989. Studiu de caz : intelectualii din GDS. Editura Institutul European: Iași. ISBN 978-606-24-0180-0

Capitole de cărți

  • Cușnir, C., Lăzărescu, A. (2022). L’éducation aux médias en Roumanie : Une présence dans l’absence. În L. Corroy (dir), Education aux médias en Europe. Histoire, enjeux et perspectives, 147-162. Paris: L'Harmattan.
  • Cușnir, C., Pélissier, N., Rieffel, R. (2021). Intellectuels et médias : de nouvelles interractions à l’ère digitale?. În Intellectuels et médias à l’ère numérique, C. Cusnir, N. Pélissier, R. Rieffel (coord.), 9-16, L’Harmattan, Paris.
  • Cușnir, C. (2021). Intellectuels publics et nouvelles formes d’expression en ligne. În C. Cusnir, N. Pélissier, R. Rieffel (coord.), Intellectuels et médias à l’ère numérique, , 173-190. L’Harmattan: Paris. ISBN: 978-2-343-23423-6.
  • Cușnir, C. (2020). Les « influenceurs »: construction d’une légitimité en ligne à travers le discours. Le cas des élections européennes 2019 en Roumanie. In Carobbio, G., Desoutter, C., & Fragonara, A. (Eds.). Macht, Ratio und Emotion: Diskurse im digitalen Zeitalter / Pouvoir, raison et émotion: les discours à l'ère du numérique, 205-210. Peter Lang: Berna. ISBN: 9783034341844.
  • Cușnir, C. (2020). La construction en ligne d'un discours en ligne anti-Greta Thunberg. În Frumușani, D & Marinescu, V., Communication, environnement et développement durable, 205-221. Études de cas. Presa Universitară Clujeană: Cluj. ISBN 978-606-37-0916-6.
  • Cușnir, C. (2019). Mapping Romanian Influencers’ Presence in the Online Environment. În I. Iancu, D. Balaban, I. Hosu, Communication. Strategic Perspectives. Accent: Cluj-Napoca. ISBN 978-606-51-198-6.
  • Cușnir, C. La Coalition pour la famille: imbrication du religieux et du politique dans le débat en ligne. In M. Tudor, G. Clitan, & M. M. Grillo (Eds), Politique et religion au défi de la communication numérique, 133-146. Edition L'Harmattan: Paris. ISBN:978-2-343-15982-9.
  • Cușnir, C. (2018). Le discours des intellectuels roumains dans les médias après le communisme: la CDA, une possible approche. În Ablali et alii, Texte et discours en confrontation dans l’espace européen, Peter Lang: Berna. ISBN: 978-3-0343-2643-8.
  • Cușnir, C. (2015). Les intellectuels roumains à l’âge des nouveaux medias. În Dragan I., Rovența-Frumușani, D., Pelissier, N. (coord). Journalisme et transformations sociales : des anciens aux nouveaux medias. L’Harmattan: Paris. ISBN : 978-2-343-08285-1.

Articole în reviste științifice

  • Cusnir, C., Nicola, A. (2023). The Construction of Legitimation in Romanian Public Authorities' Discourses During the COVID-19 Pandemic, Journal of Media Research, 16(1), 33-50.
  • Cușnir, C. (2017). Parody and humor challenging the mainstream Religion discourse on Facebook. În Revista Romana de Jurnalism si Comunicare, 12 (4), 42-47.
  • Cușnir, C. (2016). Romanian Public Intellectuals and their Use of New Media. În Journal of Media Research, 9(3), 24-37.
  • Cușnir, C. (2015). Symbolic constructions in the media discourse: Bucharest, Universitatii Square protests, 22 years after. În Journal of Media Research, vol. 8 no. (1), 81-93.
  • Cușnir, C. (2014). Le discours médiatique des intellectuels roumains. Deux moments : 1990 et 2009. În Revista Romana de Jurnalism si Comunicare, 9(3), 5-16.