Conf. univ. dr. Antonio Momoc
Decan Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării
 
Doctor în Sociologie (Fac. de Sociologie şi Asistenţă Socială, UB, 2008), Master în Ştiinţe Politice (SNSPA, 2005), Master în Ştiinţele Comunicării (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2002), Licenţă în Ştiinţe Politice (Fac. de Ştiinţe Politice şi Administrative, UB, 2002) , Licenţă în Jurnalism (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2000). Bursă post-doctorală FSE-UB (2010-2013) cu o mobilitate la  LUISS Universita Guido Carli din Roma, (februarie-mai 2012). Bursă SUSI la Ohio University, E.W. Scripps College of Communication, Athens, SUA (iulie-august 2013).

E-mail: antonio.momoc@fjsc.ro
Program de consultaţii:  Luni: 9.00-11.00; Marți: 9.00-11.00

Interese de cercetare şi de predare 
Marketing şi PR politic, Publicitate electorală, Managementul reputaţiei online, Populism, Comunicare politică, Digital Media, Istoria politică a sociologiei româneşti.

Publicaţii importante (ultimii cinci ani)
  • România protestelor. 2017. Piața Victoriei vs. Cotroceni, (volum coordonat împreună cu Ionuț Butoi, Adriana Ștefănel, Dan Podaru), Meridiane Publishing, Iasi, 2019, ISBN: 978-606-94929-0-1, pagini: 341.
  • “Populism: from strategic communication style to political ideology of illiberal democracy”French Journal For Media Research , 14/2020. ISSN: 2264-4733. French Journal For Media Research is indexed and abstracted in: DOAJ (Directory of Open Access Journals), European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS) and Publication Forum.
  • Fake News and Digital World: Three Accounts and (Im)Possible Solutions”, co-autor cu Romina Surugiu, Revue Roumaine De Philosophie, vol. 64, Issue 1, January-June 2020, pp. 223-228
  • Comunicarea publică în pandemie. Dezinformare, fake-news, infodemie, în Sorin Bocancea (coord.), COVID-19, Dimenisuni ale gestionării pandemiei, Ed. Junimea, Iași, 2020:255-272, ISBN 978-973-37-2395-0
  • Presa alternativă în România: jurnalism online, citizen journalism, jurnalism participativ, în Marian Petcu (coord.), (coordon.), Mass Media din România, După 30 de Ani (1989-2019), Ed. Tritonic, București, 2020:351-370, ISBN 978-606-749-490-7
  • Ceaușescu și comunismul în imaginarul tinerilor, în Anneli Ute Gabanyi, Alex Muraru, Daniel Șandru (coordon.), După 30 de ani. 1989. Învinși și învingători, Polirom, Iași, 2020:609-622, ISBN 978-973-46-8016-0
  • Particracy against Democracy, în Ana Adi, Darren Lilleker (Editors), Romania’s 2017 anti-corruption protests: causes, development and implications, Ed. Quadriga, Berlin, 2017: 12-17, ISBN 978-3-942263-48-1 
  • Populist and neo-populist candidates in the 2009 and 2014 presidential elections in Romania. A media coverage analysis în Sai Felicia Krishna-Hensel (Editor), Authoritarian and Populist Influences in the New Media, Publisher: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017: 65-83, 206 pagini, ISBN-13: 978-1472488541, ISBN-10: 1472488547
  • Populist candidates and social media marketing during the 2009 Romanian presidential campaign, în Dobek-Ostrowska, Boguslawa / Garlicki, Jan (eds.) Political Communication in the Era of New TechnologiesPeter Lang Edition, 2013: 203-212, ISBN 978-3-631-64411-9, ISBN-10: 3631644116  
  • “Populism 2.0, Digital Democracy and the New ‘Enemies of the People’” in Communication Today, vol. (9), 1/2018: 58-76, ISSN: 1338-130X. Communication Today is indexed in these databases: Cabell’s Directories, CEJSH, EBSCO, CEEOL, ProQuest, Ulrich’s Periodicals Directory, Index Copernicus, ERIH PLUS, SCOPUS and (ESCI) – Web of Science Core Collection. WOS: 000430462300005
  • „Political Angles in the Romanian Online Media about the Refugees’ Crisis and Islam. Traian Băsescu Case”Europolity, Vol. 10, No. 1/2016: 71-86, ISSN print 2344-2255, ISSN online 2247-7721. Revistă indexată ERIH PLUS, CEEOL, DOAJ, Ulrichsweb, SSRN, OnlineResearchDatabase. WOS: 000409029300003
  • Comunicarea 2.0. New media, participare și populism, Ed. Adenium, Iași, 2014, ISBN: 978-606-8622-29-3, pagini: 271.
  • Capcanele politice ale sociologiei interbelice – Şcoala gustiană între carlism şi legionarism, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2012, ISBN 978-606-588-270-6, pagini: 414
  • Bișnițari, descurcăreți, supraviețuitori, volum coordonat împreună cu Zoltan Rostas, Ed. Curtea Veche, Bucureşti, 2013, ISBN 978-606-588-628-5
  •  “România, țara userilor fericiți” în Șandru, Daniel și Bocancea, Sorin (coord.) Mass-media și democrația în România postcomunistă, ediția a II-a, Institutul European, Iași, 2013: 435-450, ISBN 978-973-611-988-0
  • “Candidaţii prezidenţiabili pe Facebook în timpul protestelor din ianuarie 2012” in Sociologie Românească, nr. 1/2013, ISSN: 1220 – 5389.
  • “Romanian Parliamentarians on social media. Mobilizing voters at the poll in the 2012 parliamentary campaign” în Pătruț, Monica, Pătruț, Bogdan (editori), Web 2.0 in Education and Politics. The Social Media Revolution, Ed: Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2013: 422-448, ISBN: 978-3-8473-2425-6
  • “New media and Web 2.0 Political Communication” în Boicu, Ruxandra (coord.) (2012) Media, Public Communication and Globalization, Editura Universității din București, ISBN: 978-606-16-0201-8
  •  “Engineering a good society: the Sociological School of Bucharest national project for building Romania”, European Journal of Science and Theology, vol. 9, suppl.2, iunie 2013: 95-104
  • “Social Media-PR Tools for Romanian Politicians?”,  Procedia – Social and Behavioral Sciences, World Congress on Administrative and Political Sciences,Volume 81, 28 June 2013: 116–121, ISSN: 1877-0428. Published by Elsevier Ltd.
  • “Religious messages and symbols in the neo-populist speech: the blogs of the 2009 elections candidates”, European Journal of Science and Theology, vol. 8, nr. 4, dec. 2012, pp. 205-214
  • “Political PR and communication techniques within The School of Dimitrie Gusti. King Karl II – The King of the peasants and of the youth”, Sociologie Românească, vol. X, nr. 2/2012
  • “The presidential candidates on Twitter during the 2009 Romanian elections”, Romanian Journal of Communication and Public Relations, vol. 14, no. 1 (25)/2012: 21-37
  • “Agresivitatea comentariilor de pe blogurile candidaţilor în campania prezidenţială din 2009 – Violenţa de limbaj ca exprimare liberă ”, Sfera Politicii, vol. XVIII, nr. 10 (164), oct. 2011, pp. 56-63
  • “Candidaţii populişti şi noile tehnologii (Blog, Facebook, YouTube) în alegerile prezidenţiale din 2009″, Sfera Politicii, vol.  XVIII, nr. 8 (162), aug. 2011, pp. 39-47
  • “Online Negative Campaign in the 2004 Romanian Presidential Elections”, Styles of Communication, Vol. 2, No 1 (2010), pp. 89-99
  •  “Sociologul Dimitrie Gusti, consilier de imagine?”, Sfera Politicii, nr. 135/2009, pp. 65-67