Lector univ. dr. Anca ANTON
Departamentul de Jurnalism, FJSC

Doctorat, Științele Comunicării, Universitatea din București, Școala Doctorală în Științele Comunicării, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, 2008-2011
Visiting PhD student, Cardiff University, Faculty of Journalism, Media and Communication, 2011
Masterat, Communication, Médias et Société, Universitatea din București, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, 2006-2008
Masterat, Modele de Comunicare și Relații Publice, Universitatea din București, Facultatea de Litere, secția Comunicare și Relații Publice, 2006-2007
Licență, Comunicare și Relații Publice, Universitatea din București, Facultatea de Litere, secția Comunicare și Relații Publice, 2002-2006

Reprezentant național MARPE Network http://marpenetwork.eu/ și proiect Erasmus+ 2018-1-FR01-KA203-047819 „MARPE Diplo: Developing a European Higher Education curriculum in public, corporate and civic diplomacy” http://marpenetwork.eu/marpe-diplo/

E-mail: anca.anton@fjsc.ro
Program de consultaţii: Joi, 15.00-17.00 (programare via e-mail)

Interese de cercetare şi de predare  
  • Relații publice
  • Marketing
  • Comunicare digitală și social media
  • Diplomație civică
  • Popular culture       

Publicaţii

Articole

  • Anton, Anca, „Religious Representations in Popular Culture: Jesus of South Park” în The Roumanian Journal of Journalism and Communication, Issue 1 (57), year XIII (XVII), 2018, p. 26-45, ISSN - 1842-256x - revistă indexată EBSCO | ProQuest | RePEc, http://www.jurnalism-comunicare.eu/rrjc/abstract_en.php?id=187
  • Anton, Anca, „Humour and Intertextuality: the Use of Inter-Referentiality in The Simpsons, South Park and Family Guy” în Sociologie Românească, nr. XIV(4):29-44, 2016, ISSN 1220-5389, http://www.arsociologie.ro/en/rezumat/1577-anton-4-2016 - revistă indexată de: CEEOL | ProQuest Sociological Abstracts | Google Scholar | EBSCO SocINDEX | ULRICHSWEB | Index Copernicus | GESIS
  • Anton, Anca, „Family Guy and the Characteristics of Popular Culture” în Global Journal for Research Analysis, June/2015 issue, Journal DOI: 10.15373/22778160, http://theglobaljournals.com/gra/index.php - Indexed by: CONNECT JOURNAL | ILLUSTRATA | Google Scholar | JOUR Informatics | Scirus | Socol@r | DJQF | DRJI | EyeSource | CiteFactor | THOMSON REUTERS
  • Anton, Anca, „Relaţiile Publice într-o Românie Europeană / Public Relations in an European Romania” în Manager (revista Facultății Facultății de Administraţie Publică şi Afaceri, Universitatea din Bucureşti), București, Ed. Universității din București, nr. 1/2005 - Indexed by: EBSCO-CEEAS |CEEOL | RePEc | DOAJ |INDEX COPERNICUS |PROQUEST | ULRICH | DRJI |Google Scholar

Cărți de autor

  •  Anton, Anca, Popular Culture: Repere conceptuale şi metodologice pentru o cercetare sistematică în spaţiul românesc, București, Ed. Universității din București, 2015 (ISBN 978-606-16-0582-8)

Cărți coordonate

  • Coman, Mihai, Anton, Anca (coord.), Repere conceptuale și perspective teoretice în științele comunicării, (vol. colectiv), Editura Trei, București, 2013

Capitole în volume colective

  • Anton, Anca, „Abordări teoretice și metodologice în studiul „popular culture” și pertinența lor în spațiul cultural românesc” în ***, Repere conceptuale și perspective teoretice în Științele Comunicării - Studii doctorale I (vol. colectiv al Școlii doctorale în Științele Comunicării), Ed. Universității din București, București, 2011, p. 9-19
  • Anton, Anca, „Relaţiile publice şi voluntariatul în organizaţiile non-guvernamentale” în Marinescu, Paul (coord.), Team Work Management, Ed. Universităţii din Bucureşti, Bucureşti, 2006, p. 7-16

 

CONFERINȚE

  • EUPRERA Congress, Zagreb, Croația, 26-28.09.2019 - „Is there joy for PR agencies on Facebook?”
  • International Conference „Understanding Transition VII”, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, 11-12.09.2019 - „The Greta Thunberg Effect as Civic Diplomacy: Reflection in Romanian Society and Media”
  • EUPOP2019, The European Popular Culture Association (EPCA), University of Limerick, Limerick, Irlanda, 16-18.07.2019 - „Jesus of South Park”
  • Conferința națională a cercetării în sociologie și asistență socială, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu, 14-15.12.2018 - „Stiluri de viață ale Generației Z”
  • ECREA international conference, Lugano, Elveția, 31.10-03.11.2018 - „Influencers, lurkers and emotions in the debate over health issues: A network and sentiment analysis of the #HealthForAll Twitter conversation” (co-autor)
  • International Conference „Understanding Transition VI”, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, 11-12.05.2018 - „Updates, revisions, interpretations: Wikipedia and the Great Union Centenary” (co-author)
  • International seminar „Strategic Communication and Corporate Diplomacy”, Instituto Superior de Ciencias Sociais e Politicas, Universidade de Lisboa, Portugal, 22.02.2018 - „Civic Diplomacy”
  • International Conference „Understanding Transition V - Developing Dialogic Communication”, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, 16.03.2017 - „Digital citizenship and reclaiming the dialogic public sphere: the online petition”
  • International Conference „YOUNG RESEARCHERS IN THE SOCIAL SCIENCES", Universitatea de Vest din Timișoara, Timișoara, 21-22.05.2015 – „Popular Culture From West To East”
  • Colocviul internațional „Cartea-Obiect. Istorie culturală, strategii de marketing și tehnologii multimediale”, București, 7-8.11.2014 - „Cartea în campanii românești de CSR”
  • „EUPOP” conference, London, UK, 13.07.2012 - „Dynamic of music consumption in senior Romanians (from Socialist youth to Capitalist seniors)”
  • „Post-socialist media audiences” conference, Faculty of Social Sciences, Charles University, Prague, Czech republic, 25.05.2012 - „The place and role of the youth of 1980s in media consumption/creation within the socio-cultural transformations of post-communist Romania”
  •  „Youth Sub(cultures) in Changing Societies” Conference, Centre for Lifestyles Studies, Institute for International and Social Studies, Tallinn University, Tallinn, Estonia, 4.02.2011 - „Music genres and youth subcultures ... a tandem ... shaping Romanian society ... ”
  • Sesiunea ştiinţifică anuală a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, 9.05.2009 - „Criza economică în blogosfera românească”;
  • PhD student seminar, EUPRERA International Congress, Bucharest, 28.03.2009 - „Professions that create popular culture”.

CURSURI

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării

  • Marketing – curs licență, specializările Jurnalism, Relații Publice, Publicitate
  • Relații publice pentru Corporații – curs licență, specializarea Relații Publice
  • Digital Writing – curs licență, specializarea Publicitate
  • Atelier de Relații Publice – curs licență, specializarea Relații Publice
  • Marketing pentru instituții mass-media – curs masterat, program Managementul Instituțiilor Mass-Media

Facultatea de Administrație și Afaceri

  • Intercultural Communication and Negotiation – MA course, Business Consulting MA programme
  • Communication and Public Relations for Business – BA course, Business Administration BA programme

Facultatea de Limbi și Literaturi Străine

  • Organisational culture/Interpersonal communication – MA course, CLOE MA programme
  • Organisational culture/Organisational communication – MA course, CLOE MA programme