Lector univ. dr. Alexandra BARDAN
Departamentul de Jurnalism, FJSC

Doctorat în Ştiinţele Comunicării (Université Paris 3, Sorbonne Nouvelle, 2008)
Master în Proiecte Culturale (Université Paris 1, Panthéon Sorbonne, 1999)
Licenţă în Arte Decorative şi Design (Academia de Artă Bucureşti, 1997)

E-mail:
alexandra.bardan@fjsc.ro
Program de consultaţii:
Luni, 18.30, sala 616, Leu (cu programare prealabilă prin e-mail).


Interese de cercetare şi de predare  
  • Design
  • Comunicare vizuală
  • Fotojurnalism
  • Istorie socială şi viaţă cotidiană în România comunistă

(Foto: Mihai Dragnea)                
Publicaţii
CĂRŢI

  • Bardan, Alexandra. (2012). Introducere în designul de presă. București: Tritonic. 146 p. ISBN 978-606-8320-36-6.
  • Bardan, Alexandra. (2010). Les Industries Culturelles en Roumanie 1970-1989 – acteurs locaux, acteurs internationaux; L’émergence et l’enjeu d’un espace public alternatif de communication. București: Tritonic. 710 p. ISBN 978-606-8139-07-4.
  • Bardan, Alexandra. (2003). Marketing politic în România înainte şi după 1989. București: Tritonic. 196 p. ISBN: 973-8051-41-X.
    CAPITOLE
    • Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2019). Representations of the Communist Period in Romanian Digital Communities: A Quest for Online “Displaced Nostalgia.”. In R. Lizardi (coord.), Subjective Experiences of Interactive Nostalgia (pp. 145-166). Frankfurt: Peter Lang.
      ISBN: 978-1-4331-6245-9. 
    • Vasilendiuc, Natalia. Bardan, Alexandra. (2019). Strategies of Social Media Communication on Two Facebook Communities Corupția Ucide and #Rezistența. In I. Iancu, D. C. Balaban și I. Hosu (coord.), Communication. Strategic Perspectives. Proceedings of PR Trend International Conference. 26–27 Feb. 2018 (pp. 143-156). Cluj-Napoca: Accent.
    • Bardan, Alexandra (2018). Industriile culturale în România comunistă, 1970-1989. in O. Nasui (coord.), Noii industriaşi, creativii 03 (pp. 78-85). București: PostModernism Museum. ISBN 978-606-94719-1-3.
    • Coman, Cristina. Bardan, Alexandra. (2017). Framing (Mis)Trust throughout the Refugee Crisis. In C. Cmeciu (coord.), e-Connecting Europe (pp. 27-40). București: Ars Docendi. ISBN 978-973-558-984-4.
    • Coman, Cristina. Bardan, Alexandra. (2016). Global and Regional Perspectives on the 'Debating Europe Platform'. In C. Cmeciu (coord.), e-Communicating of Europe (pp. 29-46). București: Ars Docendi. ISBN 978-973-558-984-4.
    • Bardan, Alexandra. (2015). 'Digital Literacy' în fotojurnalism: conceptualizări și direcții de analiză. In I. Rad (coord.), Fotojurnalism și imagine (pp. 49-65). București: Tritonic. ISBN: 978-606-749-103-6.
    • Bardan, Alexandra. (2015). Luxul, în comunism. Mutații semantice în economia de penurie din România anilor ’80. In M. Petcu (coord.), Sociologia luxului (pp. 207-245). București: Tritonic. ISBN: 978-606-749-039-8.
    • Bardan, Alexandra. (2015). Modificarea electronică a imaginilor. In R.N. Radu (coord.), Deontologia comunicării publice (pp. 229-232). Iași: Polirom. ISBN 978-973-46-4693-7.
    • Bardan, Alexandra. (2014). Douăzeci de termeni și definiții în domeniul jurnalismului și a NTIC după cum urmează: „Banner online” (pp. 42-43), „Design Web” (pp. 162-163), „Document multimedia” (p. 170), „Folksonomie” (pp. 212-213), „Hipermedia” (pp. 239-240), „Hipertext” (pp. 240-241), „Jurnalismul amatorilor” (p. 279), „Jurnalismul grassroots” (pp. 279-280), „Jurnalismul Web” (pp. 280-281), „Mashup Journalism” (pp. 305-306), „Media 2.0” (pp. 309-310), „Medii digitale” (pp. 313-314), „Mesaj publicitar online” (p. 316), „Mesaj viral” (p. 317), „Multimedia” (pp. 330-331), „Research 2.0” (p. 408), „Social bookmarking” (p. 426), „Taxonomie” (pp. 461-462), „User engagement” (pp. 488-489), „User participation” (pp. 489-490). In M. Petcu (coord.), Dicționar enciclopedic de comunicare și termeni asociați. București: C.H. Beck. ISBN 978-606-18-0362-0.
    ARTICOLE
    •  Bardan, Alexandra (2018). Marketing Post-Communist Nostalgia in Romania: A Case Study on Contemporary Anniversary Events. Styles of Communication, 10(1), 55-69. Indexed in EBSCO, Index Copernicus, DOAJ, Genamics, http://stylesofcomm.fjsc.unibuc.ro/current-issue
    • Bardan, Alexandra (2017). Insights into the Dialogic Communication on the ‘Debating Europe’ Internet Channels. Styles of Communication, 9(1), 55-69. Indexed in EBSCO, Index Copernicus, DOAJ, Genamics, http://stylesofcomm.fjsc.unibuc.ro/archives/vol-9-no-1 
    • Bardan, Alexandra (2016). Visual Framing on the ‘Debating Europe‘ Platform: a case study on the ‘economic consequences‘ and ‘attribution of responsibility‘ generic frames. Romanian Journal of Journalism and Communication, 2-3(1), 53-63, ISSN - 1842-256x. ISSN - 1842-256x. Indexed in EBSC, ProQuest, RePEc.
    • Cmeciu, Camelia. Manolache, Mădălina. Bardan, Alexandra. (2016). Beyond the Narrative Visualization of Infographics on European Issues. Studies in Media and Communication, 4(2), 54-69, doi:10.11114/smc.v4i2.1790
    • Bardan, Alexandra (2015). The Dual Model of the Digital Photojournalist: a Case Study on Romanian Photojournalism beyond the Economic Crisis. Journal of Media Research, 8(1), 19-40. ISSN 1844-8887. Indexed in EBSCO, ProQuest and CEEOL.
    • Bardan, Alexandra (2012). Médias et marché alternatif: une nouvelle lecture de l’espace public pendant la Roumanie de Ceausescu. Romanian Journal of Journalism and Communication, 1(1), 5-15. ISSN - 1842-256x. Indexed in EBSC, ProQuest, RePEc.
      COMUNICĂRI
      • "Visual Representations of “Responsibility” on the “Debating Europe” Platform", comunicare prezentată la Conferinţa internațională "Understanding Transition - IV. Ways and Challenges to Responsibility", FJSC Universitatea din Bucureşti, AFCOM, 2-3 Iunie 2016.
      • (împreună cu Natalia Milewski) "Social Responsibility among Young Adults: Mapping Attitudes and Values with an Unframed Survey", comunicare prezentată la Conferinţa internațională "Understanding Transition - IV. Ways and Challenges to Responsibility", FJSC Universitatea din Bucureşti, AFCOM, 2-3 Iunie 2016.
      • (împreună cu Natalia Milewski) "O „nostalgie deplasată”: perioada comunistă în reprezentarea generațiilor născute după 1989", comunicare prezentată la a Șasea Conferinţă Naţională „Comunismul Românesc”, Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, în parteneriat cu Institutul de Istorie „Nicolae Iorga”, 24-25 martie 2016.
      • „Marketing Communist Nostalgia: a Case Study on Contemporary Festive Events", comunicare prezentată la Conferinţa internațională "Qualitative Research in Communication", National University of Political Studies and Public Administration, Bucharest, Romania, 23-25 Septembrie 2015.
      • "Communist Nostalgia in Romania: Branding the Heritage", comunicare prezentată la Conferinţa internațională "Communist Nostalgia", University of Glasgow, 11-12 Septembrie 2015.
      Ċ
      Webmaster FJSC,
      28 feb. 2019, 11:02
      Ċ
      Webmaster FJSC,
      6 dec. 2018, 22:09
      Ċ
      Webmaster FJSC,
      6 dec. 2018, 22:09