Anunțuri‎ > ‎

Anunțuri de interes general


Acces la aplicațiile Adobe Creative Cloud pentru toți studenții (IF si ID + Masterat)

postat 24 mar. 2020, 08:22 de Webdev FJSC   [ actualizat la 24 mar. 2020, 08:34 ]

Începând de astazi, toți studenții FJSC (licență IF și ID + masterat) au acces la pachetul Adobe Creative Cloud pentru lucru de acasă cu aplicațiile necesare la diversele seminarii și laboratoare. Acest lucru permite descărcarea și instalarea pe computerele personale a oricărei aplicatii din pachetul Creative Cloud. Permisiunea Adobe este până în data de 31 mai 2020, cu posibilitatea prelungirii perioadei daca situația o cere. Precizez faptul că se pot instala mai multe aplicații din pachetul CC, nu doar una singură.

Accesul poate face doar cu adresa de e-mail instituțională (fjsc.ro). Am creat conturi de acces pe platforma Adobe doar pentru studenții care au adresa de e-mail instituțională activată. Ceilalți au opțiunea de a-și activa ulterior contul fjsc.ro (instrucțiunile sunt pe prima pagină a site-ului FJSC, în dreapta jos, aceleași pentru conectarea pe ADMA) și de a solicita acces pentru descărcarea aplicațiilor. Solicitările pentru acces le puteți face doar pe adresa de e-mail oscar.stanciulescu@fjsc.ro.

Conectarea se va face accesând link-ul https://creativecloud.adobe.com, unde veți introduce datele de acces pentru adresa de mail instituțională. Aici urmați instrucțiunile de pe ecran. Pentru instrucțiuni mai detaliate, vă rog să parcurgeți ghidul vizual atașat acestui mesaj.

Daca ghidul atașat nu clarifică eventualele probleme întâmpinate, atunci vă rog să solicitați asistență pe adresa de e-mail oscar.stanciulescu@fjsc.ro. Voi răspunde în ordinea primirii solicitărilor și în limita timpului disponibil.

O precizare importantă: Pentru o mai bună compatibilitate între aplicații și sistemul de operare al computerului, este recomandat să folosiți ultima versiune a sistemului de operare (în cazul Windows ar fi nevoie de Windows 10, pentru Mac versiunea MacOS 10.15).

Adobe instalează pe computer ultima versiune a aplicațiilor. Unele aplicații sunt compatibile și cu versiuni mai vechi ale sistemului de operare (începând cu Windows 7 sau MacOS 10.9), dar altele nu vor funcționa decât pe sistemul de operare cel mai nou.

Pentru a verifica compatibilitatea aplicațiilor dorite cu diversele sisteme de operare și a specificațiilor tehnice ale computerului, puteți accesa următorul link: https://helpx.adobe.com/creative-cloud/system-requirements.html. În pagina respectivă găsiți specificațiile tehnice pentru fiecare aplicație în parte.

Spor la treabă!

Consiliere online pentru studenți

postat 23 mar. 2020, 12:12 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 23 mar. 2020, 12:12 ]

Având în vedere situația cu care ne confruntăm la nivel mondial și preocupându-ne siguranța și sănătatea studenților noștri și a angajaților UB, dorim să ne adaptăm acestor circumstanțe noi prin care trecem cu toții, transformând temporar serviciile față în față de suport psihologic individual în servicii online și telefonice de suport psihologic individual. Ședințele vor avea loc de luni până joi între orele 10.00 și 14.00 și vineri între orele 10.00 și 12.00.


Studenții care se află deja în consiliere vor fi înștiințati de schimbările apărute de către psihologul desemnat.

Studenții care doresc să beneficieze de serviciile noastre completează formularul de programare: https://ciocp.unibuc.ro/student/.

Pentru informații și detalii nu ezitați să luați legătura cu noi la e-mail contact@dcoc.unibuc.ro!


Cu gânduri bune,

Echipa Departamentului de Consiliere și Orientare pentru Carieră din cadrul Universității din București

IN MEMORIAM Vintilă Mihăilescu

postat 22 mar. 2020, 07:31 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 22 mar. 2020, 07:31 ]

Lumea academică românească a pierdut, astăzi, 22 martie 2020, unul dintre cei mai fertili și inspirați membri ai săi. Antropologul și profesorul universitar Vintilă Mihăilescu a murit, la vârsta de 68 de ani, după o luptă îndelungată cu o gravă boală. O parte din experiența spitalizării a constituit și subiectul uneia din ultimele sale scrieri: În căutarea corpului regăsit. O ego-analiză a spitalului, apărută la Polirom în 2019. 
Comunitatea cadrelor didactice de la FJSC transmite condoleanțe familiei, colaboratorilor și prietenilor lui Vintilă Mihăilescu.
Odihnească-se în pace!

Ascultă România, ascultă FJSC! STAI ÎN CASĂ! Ne-ntâlnim când sănătoși toți o să fim!

postat 20 mar. 2020, 06:27 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 20 mar. 2020, 06:31 ]


Un podcast pe timp de criză Covid-19 care conține pledoarii ale studenților din ultimul an de la Universitatea București - Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, disciplina Public Spaeaking, coordonați de drd. Marta Ramona Oprea (Novăceanu).


Următoarele două episoade ale podcast-ului Ascultă România, ascultă FJSC! sunt cursuri de Public Speaking pentru studenții CRP - an III, precum și pentru toți cei care vor să-și îmbunătățească vorbirea în public.

Adresă MEC

postat 19 mar. 2020, 09:48 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 19 mar. 2020, 09:48 ]

Vă rugăm să consultați documentul atașat.

Biblioteca FJSC

postat 16 mar. 2020, 09:50 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 16 mar. 2020, 09:50 ]

Biblioteca FJSC este închisă pentru public până pe 31 martie.

Sesiunea Științifică a Studenților

postat 12 mar. 2020, 01:12 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 12 mar. 2020, 01:12 ]


FJSC și ASC vă invită la ediția a IV-a a Sesiunii Științifice a Studenților - „Jurnalism și Comunicare - între tradiție și inovație” (22-23 mai 2020), proiect finanțat în baza ordinului 5052/ 2012 și 3111/ 2018 privind finanțarea activităților extracurriculare.
Mai multe detalii puteți găsi în documentul atașat.

Activitate secretariat

postat 11 mar. 2020, 07:36 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 25 mar. 2020, 07:43 de Web Editor FJSC ]

Persoanele interesate sunt rugate să trimită solicitările online, pe adresele de contact ale secretariatului:

Secretar șef
Școala Doctorală
Andreea MEȘTERU - andreea.mesteru@fjsc.ro

Specializarea - COMUNICARE ȘI RELAȚII PUBLICE, IF
Alexandra Daniela VLADU - alexandra.vladu@fjsc.ro

Specializarea - JURNALISM, IF 
Maria ZĂBAVĂ - maria.zabava@fjsc.ro

Specializarea  - PUBLICITATE, IF, ANUL I
Daniela ANDREI - daniela.andrei@fjsc.ro

Specializarea - PUBLICITATE (anii II și III, IF) și ÎNVĂȚĂMÂNT LA DISTANȚĂ - TOATE SPECIALIZĂRILE 
Daniela MUNTEANU - daniela.munteanu@fjsc.ro

PROGRAMELE DE MASTERAT
Dorina ARAMBAȘA - dorina.arambasa@fjsc.ro

Universitatea din București suspendă cursurile

postat 11 mar. 2020, 01:17 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 11 mar. 2020, 06:22 ]

Universitatea din București suspendă cursurile și activitatea față în față pe durata 11 martie 2020, ora 14:00 până la data de 31 martie 2020, ora 24.00. În funcție de evoluția situației perioadă se poate prelungi.

Tutoratul ID-IFR din weekendul 14-15 martie 2020 va fi reprogramat la o dată pe care o vom comunica ulterior.
Cursurile Fjsc se vor susține online în acesta perioadă prin mijloace de comunicare electronice la distanță, astfel: la progranul ID-IFR suporturile de curs sunt urcate pe platforma edocemus.ro, iar profesorii vor utiliza (acolo unde este cazul și dețin drepturile de autor) aceste materiale și pentru studenții programului cu frecvență prin transmiterea acestor materiale (lecții de curs aferente perioadei de suspendare) pe grupurile de Facebook (inclusiv grupul FJSC și pagina FJSC) sau pe email către reprezentanții studenților în Consiliu, către șefii de an și de grupe. Acolo unde nu există suport de curs electronic vor fi comunicate materiale pdf scanate din bibliografie, prezentări ppt sau orice alt material conceput de către cadrul didactic pt cursurile și seminariile aferente perioadei de suspendare. Studenții vor transmite temele la deadline (termenele de predare în multe cazuri au fost deja fixate) fie pe platforma edocemus.ro (studenții ID-IFR), fie individual pe email (studenții IF) către cadrele didactice.
Toate orele care nu se susțin online vor fi recuperate.


Informare UB cu privire la situația răspândirii infecției cu Coronavirus COVID-19

postat 9 mar. 2020, 08:28 de Webmaster FJSC   [ actualizat la 9 mar. 2020, 08:29 ]

În contextul răspândirii infecției cu Coronavirus COVID-19 la nivel internațional, dar și al unui număr mic de cazuri în București, cazuri care nu au nicio legătură cu instituția noastră, Universitatea din București, prin Biroul Executiv al Consiliului de Administrație întrunit în data de 9 martie 2020, a luat următoarele decizii:

  • În cadrul conducerii Universității din București a fost constituit un Grup de coordonare și monitorizare a situației privind Coronavirus COVID-19, din care fac parte: conf. univ. dr. Sorin Costreie, Prorector Rețele Universitare și Relații Publice, prof. univ. dr. Bogdan Ştefănescu, Prorector Internaţionalizare, prof. univ. dr. Carmen Chifiriuc, Prorector Cercetare, prof. univ. dr. Lucian Ciolan, Prorector Proiecte de dezvoltare, Învățare continuă și Infrastructură educațională și conf. univ. dr. Radu Gramatovici, Prorector Studenți și Informatizare. Aceștia vor acționa coordonat astfel încât să asigure luarea celor mai bune măsuri pentru prevenție și controlul situației în toate facultățile UB;
  • Universitatea din București adoptă, ca procedură internă preliminară, prevederile Procedurii și criteriilor de suspendare a cursurilor școlare în unitățile de învățământ în contextul confirmării unui caz/ mai multe cazuri de COVID-19 din cadrul Hotărârii nr. 6 din 6.03.2020 a Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, emise de Ministerul Afacerilor Interne – Departamentul pentru Situații de Urgență;
  • Universitatea din București monitorizează evoluția situației de la nivel național și local și este într-un dialog constant cu instituțiile abilitate ale statului, acționând prompt la viitoarele evoluții ale situației;
  • În acest moment, 9 martie 2020, ora 16:00, nu există, la nivelul comunității academice a Universității din București, vreo situație de suspiciune sau confirmare a infectării cu Coronavirus COVID-19. Grupul de coordonare și monitorizare se află în permanentă legătură cu facultățile și cu administrația, pentru a monitoriza constant situația;
  • Grupul de coordonare și monitorizare poate fi contactat la adresa de e-mail info.covid@unibuc.ro pentru a comunica orice situație care poate avea legătură cu evoluția Coronavirus COVID-19.

Măsurile de prevenție sunt esențiale pentru evitarea contractării virusului COVID-19. Măsurile de igienă sunt obligatorii și eficiente, iar tratarea cu responsabilitate a situației actuale de la nivel mondial ajută la evitarea și diminuarea anxietății firești, asociate acestui context. Chiar atunci când nu este posibilă sustragerea din aglomerații, este importantă purtarea măștii de protecție și folosirea produselor de igienă specifice: spălarea mâinilor cu săpun și apă, spălarea feței, folosirea dezinfectanților pe bază de alcool sau clor.

Deși nu a fost deocamdată identificat un vaccin sau un tratament testat ca eficient, sunt cunoscute situații în care persoane care au contractat virusul COVID-19 au fost tratate și vindecate, prin urmare întărirea sistemului imunitar poate contribui la prevenirea îmbolnăvirii și la lupta organismului cu acest virus. O serie de măsuri de creștere a imunității organismului pot fi accesate aici.

Universitatea din București recomandă tuturor persoanelor care au fost în ultimele 14 zile în zone cu risc de infecție cu Coronavirus COVID-19 sau au intrat în contact cu persoane testate pozitiv cu acest virus să rămână în izolare voluntară la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile și să evite contactul cu alte persoane. Dacă în acest interval apar simptome precum febră, cefalee și tuse seacă, persoana este obligată să apeleze serviciul de urgență 112 și să informeze asupra situației.

La nivelul Institutului Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății a fost operaționalizată linia TELVERDE (0800 800 358) destinată cetățenilor care doresc informații legate de prevenirea infectării cu virusul Coronavirus COVID-19. Apelarea numărului unic de urgență 112 este doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații cetățenii sunt rugați să apeleze linia TELVERDE.

Recomandăm tuturor persoanelor care prezintă simptome de gripă să rămână în izolare voluntară la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile. De asemenea, recomandăm tuturor membrilor comunității Universității din București să acționeze calm și responsabil, stările de îngrijorare excesivă sau de panică împiedicând reacțiile adecvate la o situație care poate fi gestionată, în limite specifice, atât de entități competente, cât și de fiecare dintre noi.

Asigurăm comunitatea academică a UB că punem pe primul plan siguranța studenților și angajaților Universității și, în funcție de evoluția situației și de deciziile autorităților centrale, vom adopta toate măsurile care se impun.

Biroul Executiv al Consiliului de Administrație al Universității din București

9 martie 2020

https://unibuc.ro/informare-cu-privire-la-situatia-raspandirii-infectiei-cu-coronavirus-covid-19/

1-10 of 2179